Op deze pagina staat beschreven wat wij voor u doen, waar u ons aan kunt houden en wat wij van u verwachten. In normale bewoordingen, zonder ingewikkelde juridische termen. Zo weet u gelijk waar u aan toe bent. Het Amsterdams MuntKantoor is namelijk in dienst van de verzamelaar. In dienst van u.
In deze algemene voorwaarden wordt voornamelijk gesproken over "u" en "wij".
U bent onze gewaardeerde klant, relatie of potentiële verzamelaar van munten en herdenkingsuitgiften. Wij zijn het Amsterdams MuntKantoor. Dé betrouwbare aanspreekpartner voor muntverzamelaars in Nederland.
Hieronder vindt u onze bedrijfsinformatie. Indien u een vraag of opmerking over iets heeft, kunt u eenvoudig contact met ons opnemen. Eén van onze medewerkers staat u graag te woord.
- 088 - 751 13 40
Wij zijn op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag telefonisch bereikbaar van 09.00u tot 17.30u, uitgezonderd feestdagen.
-
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Wij streven ernaar elk bericht binnen twee werkdagen te beantwoorden. - Facebook
Wij streven ernaar uw bericht binnen één werkdag te beantwoorden.
- Postbus 30339, 1303 AH Almere
Wij zullen uw brief zo spoedig mogelijk behandelen en beantwoorden.
- Ons Kvk-nummer: 34266124
- Ons BTW-nummer: NL8175.66.880.B01
Wanneer u iets bestelt bij het Amsterdams MuntKantoor, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. De voorwaarden gelden ook wanneer er vanuit het Amsterdams MuntKantoor wordt gehandeld onder een andere naam.
Soms zijn er aanvullende actievoorwaarden. Wanneer wij een actie rondom een bepaalde munt organiseren bijvoorbeeld. In dat geval zullen wij deze aan u voorleggen voordat u uw bestelling plaatst of uw deelname aan de actie bevestigt.
Wij doen ons uiterste best om de munten, uitgiften en collecties die wij aanbieden zo goed mogelijk te omschrijven en af te beelden. Zo weet u precies wat u zult ontvangen. Als u toch nog vragen heeft voordat u een bestelling plaatst, neem dan gerust contact met ons op.
Het kan natuurlijk gebeuren dat één van onze medewerkers een foutje heeft gemaakt in een nieuwsbrief of op een productpagina. Dat daardoor bijvoorbeeld de genoemde prijs of muntkwaliteit onjuist is. Indien mogelijk zullen wij deze informatie zo spoedig mogelijk corrigeren. Wij zijn echter niet aan overduidelijke fouten in de prijs of het aanbod gebonden.
- "De overeenkomst" tussen ons en u gaat in wanneer u overgaat tot de aankoop van een product. Dat kan bijvoorbeeld via de telefoon of online via één van onze websites.
- Online winkelen is deels een kwestie van vertrouwen. Vertrouwen dat wij u willen kunnen schenken. Daarom werkt onze ICT-afdeling dag in dag uit aan een veilige webomgeving. Hierdoor hoeft u niet bang te zijn dat uw gegevens in de verkeerde handen vallen.
- Als u online een bestelling plaatst, zult u daar direct een bevestiging van ontvangen per e-mail. Heeft u na 10 minuten nog geen bevestiging gehad? Dan is er waarschijnlijk iets fout gegaan. Neem in dat geval a.u.b. contact op met de klantenservice.
- Indien u na een telefonische bestelling een bevestiging per e-mail wenst, is dat ook mogelijk.
Natuurlijk hoeft u alleen de munten te behouden waarmee u 100% tevreden bent. U heeft namelijk 21 dagen bedenktijd. Kiest u ervoor om uw bestelling te retourneren? Dan hoeft u daar geen reden voor te geven.
Het enige wat wij van u verwachten, is dat u zorgvuldig met de ontvangen zending omgaat. Dat geldt voor munten, maar zeker ook voor producten zoals een presentatiecassette of echtheidscertificaat.
Uiteraard bent u vrij om uw zending uit te pakken en de producten goed te bekijken. Wees a.u.b. wel voorzichtig. De waardevermindering die ontstaat door bijvoorbeeld krassen op de munt of door koffievlekken op het certificaat kan namelijk bij u in rekening worden gebracht.
- Als u al betaalt heeft voor de zending die u retourneert, zullen wij uiterlijk binnen 14 dagen het geld naar u overmaken. Wanneer u de hele zending retourneert, krijgt u ook de bijdrage in de verzend- en verzekeringskosten terug. U bent echter zelf verantwoordelijk voor de retourzending en de kosten daarvan.
- Wilt u het product dat u heeft ontvangen ruilen, bijvoorbeeld omdat u een verkeerd product heeft ontvangen? Dan sturen wij u natuurlijk zo spoedig mogelijk een nieuw product op.
Alle prijzen die wij vermelden zijn inclusief btw. Zo komt u niet voor verrassingen te staan. Voordat u overgaat tot het doen van een aankoop, zullen wij ook altijd de verzend- en verzekeringskosten vermelden. In de meeste gevallen vragen wij een bijdrage in de verzend- en verzekeringskosten à € 3,95. Indien er een ander bedrag geldt, wordt dit vooraf duidelijk vermeld.
Wist u trouwens dat u zich de bijdrage in de verzend- en verzekeringskosten kunt besparen? Als u een automatische incasso afgeeft, nemen wij deze kosten namelijk voor onze rekening. Zo helpen wij elkaar: u bespaart deze kosten en wij besparen veel administratieve kosten.
Wij doen er alles aan om u te voorzien van het product waar u blij van wordt. Dat verdient u. Daarbij zullen wij er uiteraard voor zorgen dat onze producten voldoen aan de manier waarop deze in onze aanbiedingen zijn omgeschreven. Bekijk daarom ook het eerder genoemde artikel 4 over het aanbod.
Heeft u het idee het product dat u heeft ontvangen niet voldoet aan onze aanbieding? Neemt u dan a.u.b. even contact op met onze klantenservice. Wij zoeken graag voor u uit hoe dit kan.
- Wij zullen uw bestelling zo spoedig en zorgvuldig mogelijk bezorgen. In de meeste gevallen geldt er een levertijd van 3 tot 7 werkdagen. Soms moet een munt echter nog geslagen worden en kunt u zich alvast voorintekenen op deze munt. In dat geval zal de verwachtte verzenddatum vooraf worden vermeld.
- Het kan gebeuren dat een bepaalde munt zoveel wordt besteld, dat wij niet genoeg voorraad van deze munt hebben. Alle bestellingen worden dan op volgorde van binnenkomst behandeld. Als wij de desbetreffende munt nog kunnen verkrijgen via de producent, zullen wij dat doen. In dat geval zal er wel een afwijkende levertijd gelden. Zo’n munt moet vaak de halve wereld over reizen om bij ons te komen en vervolgens moeten wij deze nog verzenden.
-
Mochten wij uw bestelling niet direct kunnen behandelen, zullen wij u op de hoogte brengen van de vervolgstappen.
Er zijn dan meerdere scenario’s mogelijk:
- Wij doen u een voorstel voor een vergelijkbare munt die wel direct geleverd kan worden;
- Wij kunnen de munt nog verkrijgen bij de producent, maar daardoor zal de levering langer duren dan verwacht. In dat geval kunt u uw bestelling annuleren;
- Wij zijn genoodzaakt om uw bestelling te annuleren.
- Als uw bestelling beschadigt of vermist voordat deze bij u is bezorgd, zijn wij daar verantwoordelijk voor. Wij zullen het zo snel mogelijk voor u oplossen.
Als u zich heeft ingetekend op een collectie, zal u ongeveer eens per maand een zending ontvangen. Wilt u de zending per direct pauzeren of stopzetten? Dan doen wij daar natuurlijk niet moeilijk over.
U kunt de zendingen zonder opgave van reden eenvoudig stopzetten. Een telefoontje, e-mail of brief naar de klantenservice volstaat. Geef daarbij aan dat u geen zendingen vanuit de collectie meer wenst te ontvangen, of dat u de leveringen voor een aantal maanden wenst te pauzeren.
Wanneer wij u vragen om een bedrag vooruit te betalen, zullen wij uw bestelling gelijk in orde maken nadat uw betaling is ontvangen. Indien u een automatische incasso heeft afgegeven en een bestelling heeft geplaatst, zal het verschuldigde bedrag twee weken na levering worden afgeschreven.
- Zoals gezegd doen wij ons uiterste best om u te voorzien van producten die aan uw wensen voldoen en u de service te verlenen die u verdient. Helaas kan het natuurlijk voor komen dat u een klacht heeft. In dat geval zullen wij deze zo spoedig mogelijk behandelen en proberen naar tevredenheid op te lossen.
- Om de klachtenafhandeling vlot te laten verlopen, vragen wij u om uw probleem zo helder mogelijk te omschrijven.
- Wij streven ernaar om klachten binnen twee werkdagen te beantwoorden. Als op voorhand al duidelijk is dat het langer dan veertien dagen (de wettelijke termijn) duurt om uw klacht volledig te behandelen, zullen wij dit u laten. U ontvangt dan ook een indicatie over de tijd dat het duurt voordat wij u een uitgebreider antwoord kunnen geven.